Všeobecné Obchodní Podmínky

OBCHODNÍ PODMÍNKY SPOLEČNOSTI MICHNA&PERHÁČ S.R.O.

Tyto Všeobecné obchodní podmínky ("Obchodní podmínky") upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších změn ("Občanský zákoník"), vzájemná práva a povinnosti smluvních stran ze smlouvy o zpracování posudku a poskytování dalších případných plnění ("Smlouva o dílo") uzavřené mezi společností Michna&Perháč s.r.o., IČO: 06658695, sídlem Lidická 700/19, Veveří, 602 00 Brno, zapsanou v obchodním rejstříku u Krajského soudu v Brně, oddíl C, vložka 103469 ("Zhotovitel") a klientem Zhotovitele jako Klientem ("Klient").

Klient přijetím nabídky Zhotovitele potvrzuje, že se s těmito Obchodními podmínkami seznámil a že s nimi souhlasí. Na tyto Obchodní podmínky je Klient dostatečným způsobem před vlastním uskutečněním akceptace nabídky Zhotovitele upozorněn a má možnost se s nimi seznámit. Okamžikem přijetí nabídky dle výše uvedeného se tyto Obchodní podmínky stávají součástí Smlouvy o dílo.

1. Definice pojmů

Pojmy a výrazy s počátečním velkým písmenem použité v těchto Obchodních podmínkách mají následující význam:

Cena díla

je cena za Dílo uvedená v Cenové nabídce, akceptované Klientem;

Cenová nabídka

je cenová nabídka Zhotovitele obsahující specifikaci Díla a jeho součástí a cenu, za kterou Zhotovitel Dílo pro Klienta provede, případně další podmínky provedení Díla, zaslaná Klientovi; Cenová nabídka spojená s Obchodními podmínkami je návrhem Zhotovitele na uzavření Smlouvy o dílo;

Den uzavření Smlouvy o dílo

je den, kdy je Zhotoviteli doručen e-mail Klienta obsahující souhlas Klienta s Cenovou nabídkou nebo den, kdy Klient jiným způsobem projeví včas svůj souhlas vůči Zhotoviteli s Cenovou nabídkou. Je-li Smlouva o dílo uzavírána v listinné podobě je dnem uzavření Smlouvy o dílo den podpisu návrhu Smlouvy o dílo posledním účastníkem nebo den podpisu Akceptace Cenové nabídky dle těchto Obchodních podmínek.

Dílo

je dílo prováděné Zhotovitelem pro Klienta na základě Smlouvy o dílo. Popis, rozsah a specifikace Díla jsou uvedeny v Cenové nabídce; Dílem je zpravidla (nikoli výlučně) zpracování statického posudku a stavebně-konstrukčního řešení staveb a konstrukcí (např. budov, střech, výtahových šachet, nástaveb, zábradlí, schodišť apod.);

Dokončení díla

je den, kdy bude Dílo dokončeno a připraveno k předání Klientovi, není-li uveden v Cenové nabídce den jiný;

Dokumentace

jsou relevantní dokumentace a informace, podklady, materiály a jakékoli jiné pro provedení Díla významné zdroje a vstupní data, které jsou nezbytné pro řádné provedení Díla předané Klientem Zhotoviteli;

E-mailová adresa Klienta

E-mailová adresa Klienta stanovená způsobem dle čl. 18.3 Obchodních podmínek

E-mailová adresa Zhotovitele

E-mailová adresa Zhotovitele uvedená v čl. 18 Obchodních podmínek

Klient

znamená fyzickou nebo právnickou osobu, která jako objednatel objednala u Zhotovitele provedení Díla a přijala Cenovou nabídku Zhotovitele a provedení Díla;

Smlouva o dílo

Smlouva o dílo, na jejímž základě se Zhotovitel zavazuje provést pro Klienta Dílo v rozsahu a za cenu dle Cenové nabídky a za podmínek stanovených v Cenové nabídce a těchto Obchodních podmínkách;

Strany nebo Smluvní strany

Zhotovitel a Klient společně

Vyšší moc

Za Vyšší moc se považují následující mimořádné, nepředvídatelné, nepřekonatelné překážky vzniklé nezávisle na vůli Stran: (i) válka (vyhlášená nebo nikoli), ozbrojený konflikt nebo vážná hrozba takového konfliktu (zejména, nikoli však výlučně, nepřátelský útok, blokády, vojenské embargo), nepřátelské akce, invaze, akce cizího nepřítele, (ii) občanská válka, povstání, vzbouření a revoluce, vojenské nebo uchvatitelské akce, (iii) teroristické akce, sabotáže nebo pirátství, (iv) vyvlastnění, zabavení nebo znárodnění, (v) epidemie, přírodní katastrofy jako jsou zejména zemětřesení, sesuvy půdy, záplavy nebo zničení způsobená bleskem a (vi) výbuch, požár, kolaps rozvodné sítě a déle trvající přerušení dopravní obsluhy, telekomunikačních služeb či dodávky elektrické energie;

Změny

jsou veškeré změny Díla, jejichž provedení bude během provádění Díla písemně potvrzeno Klientem.

2. Služby a činnosti poskytované Zhotovitelem

2.1 Společníci Zhotovitele jsou autorizovanými inženýry v oboru statika a dynamika staveb.

2.2 Zhotovitel nabízí zejména tyto kategorie služeb:

a) Konzultace včetně konzultací na místě;
b) Statické průzkumy;
c) Zpracování statického posudku;
d) Návrhy sanací na základě statického posudku;
e) Zpracování stavebně konstrukční části dokumentace pro řízení o povolení stavby;
f) Zpracování stavebně konstrukční části dokumentace pro provádění staveb;
g) Statická část dokumentace pro odstraňování staveb.

Konkrétní rozsah služeb (Dílo) je specifikován v Cenové nabídce. Nabídka služeb Zhotovitele se může měnit a strany se mohou dohodnout také na jiných službách, přičemž v takovém případě bude konkrétní služba blíže specifikována v Cenové nabídce.

3. Uzavření Smlouvy o dílo a její účinnost

3.1 Pro účely kontraktačního procesu se za uzavření Smlouvy považuje zejména následující:

a) Smlouva o dílo je podepsaná oběma Stranami v listinné podobě, nebo
b) K uzavření Smlouvy o dílo dojde prostřednictvím elektronické komunikace Stran, a to za podmínky, že nabídka k uzavření Smlouvy o dílo, která obsahuje specifikaci Díla a Cenu díla, případně další podmínky provedení Díla ("Cenová nabídka") je zaslána společně s Obchodními podmínkami z E-mailové adresy Zhotovitele a tato Cenová nabídka bude následně výslovně přijata e-mailovou zprávou odeslanou ze Stranám známé anebo k tomu Klientem určené e-mailové adresy Klienta ("Akceptace"). Postupem dle tohoto odstavce mohou Smluvní strany uzavřít Smlouvu o dílo i prostřednictvím datových zpráv.

c) Lze-li z chování Klienta dovodit, že se cítí být Smlouvou o dílo vázán a chová se s ní ve shodě.

3.2 Vylučuje se možnost přijetí Cenové nabídky s dodatkem nebo odchylkou, která podstatně nemění podmínky Cenové nabídky postupem dle ust. § 1740 odst. 3 Občanského zákoníku.

3.3 V případě, že Klient nezašle Zhotoviteli Akceptaci nejpozději do deseti (10) dnů od odeslání Cenové nabídky Klientovi, není Zhotovitel Cenovou nabídkou vázán.

3.4 V případě, že je Klient právnická osoba, potvrzuje osoba odesílající Akceptaci, že je oprávněna Klienta zastupovat ve smluvních záležitostech; přitom si je vědoma, že pokud k tomuto jednání není oprávněna, je ze Smlouvy o dílo zavázána sama, ledaže by uzavření Smlouvy o dílo Klient dodatečně schválil (§ 440 Občanského zákoníku) či se uzavření smlouvy považovalo za schválené (§ 446 Občanského zákoníku). Klient je současně povinen zajistit, že do jeho e-mailové schránky bude mít přístup pouze osoba oprávněná Klienta zastupovat ve věci uzavření Smlouvy.

4.  Předmět Smlouvy o dílo

4.1 Na základě Smlouvy o dílo se Zhotovitel zavazuje na svůj náklad a odpovědnost provést Dílo a Klient se zavazuje poskytnout Zhotoviteli nezbytnou součinnost k provedení díla, dokončené Dílo od Zhotovitele převzít a zaplatit Zhotoviteli Cenu díla.

4.2 Pokud jakýkoliv dokument z Dokumentace a/nebo pokyn Klienta udělený Zhotoviteli během provádění Díla bude obsahovat jakýkoliv požadavek nad rámec obecně závazných právních předpisů nebo v rozporu s nimi (včetně obecně uznávaných technických norem a standardů, ať již závazných či doporučujících), nebude Zhotovitel k takové skutečnosti přihlížet a Dílo provede v souladu s těmito předpisy a standardy.

5. Doba plnění

5.1 Zhotovitel se zavazuje provést Dílo, tj. dokončit a předat dokončené Dílo Klientovi, nejpozději do třiceti (30) dnů od přijetí Akceptace Cenové nabídky zaslané Klientem a současně ode dne, kdy obdržel od Klienta Dokumentaci, není-li v Cenové nabídce uvedena delší doba plnění (označená jako termín provedení Díla).

5.2 V případě, že se v průběhu provádění Díla vyskytnou okolnosti, které mají vliv na dobu plnění a které Zhotovitel nemohl při uzavření Smlouvy o dílo předvídat a tyto okolnosti nemají původ na straně Zhotovitele, je Zhotovitel oprávněn prodloužit dobu plnění o dalších třicet (30) dnů, a to i opakovaně.

5.3 Klient je povinen umožnit Zhotoviteli prohlídku na místě, které souvisí s provedením Díla, a to bez zbytečného odkladu, nejpozději do pěti (5) dnů od obdržení žádosti Zhotovitele. O dobu prodlení s plněním této povinnosti Klienta se prodlužuje doba Dokončení Díla.

5.4 Jakékoliv změny či odchylky od termínu Dokončení díla, vyjma prodloužení termínu Dokončení díla dle těchto Obchodních podmínek, podléhají předchozímu písemnému souhlasu Klienta.

6. Cena díla

6.1 Klient uhradí Zhotoviteli za řádně dokončené Dílo Cenu Díla.

6.2 Cena díla je cena jednorázová a pevná a nelze ji měnit nebo upravovat žádným jiným způsobem, než je stanoveno v Cenové nabídce a těchto Obchodních podmínkách nebo písemně dohodnuto mezi Klientem a Zhotovitelem. Na právní vztahy vyplývající ze Smlouvy o dílo se nepoužije ustanovení § 2620 odst. 2 Občanského zákoníku.

6.3 Cena díla a/nebo jiné ceny nebo částky v uvedené v Cenové nabídce se rozumí cena/částka bez daně z přidané hodnoty ("DPH"). K Ceně díla a/nebo jiné ceně nebo částce uvedené v Cenové nabídce bude připočtena příslušná DPH ve výši dle platných právních předpisů. Bude-li tak Klient povinen učinit, přizná DPH v režimu přenesení daňové povinnosti ve smyslu ustanovení § 92e zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "Zákon o DPH").

7. Platební podmínky a fakturace

7.1 Zhotovitel je oprávněn požadovat od Klienta zálohu na Cenu díla ve výši uvedené v Cenové nabídce.

7.2 Není-li dohodnuto jinak, Zhotovitel je oprávněn držet zálohu po celou dobu platnosti Smlouvy o dílo a provádění Díla, přičemž záloha se zúčtuje v konečné faktuře za Dílo provedené dle Smlouvy o dílo.

7.3 Není-li v Cenové nabídce uvedeno jinak, bude Cena díla hrazena ve dvou splátkách, a to 50 % z Ceny díla formou zálohové platby předem na základě zálohové faktury Zhotovitele zaslané Klientovi po obdržení Akceptace Zhotovitelem se splatností deseti (10) dnů od uzavření Smlouvy o dílo a zbývající část Ceny díla v rozsahu 50 % z Ceny díla po dokončení Díla, není-li v Cenové nabídce uvedeno jinak, a to na základě konečné řádné faktury vystavené Zhotovitelem se splatností patnácti (15) dnů od vystavení konečné faktury. Zhotovitel není povinen zahájit práce související s prováděním Díla do doby uhrazení zálohové faktury. Zhotovitel současně není povinen předat Klientovi Dílo v listinné podobě opatřené autorizačním razítkem do doby uhrazení Ceny díla v plném rozsahu.

7.4 Konečná faktura na Cenu díla bude Zhotovitelem předložena Klientovi společně se zasláním dokončeného Díla v elektronické podobě dle čl. 9.2..

7.5 Vyúčtování Zhotovitel zasílá Klientovi ve formě faktury obsahující označení Díla, případně jiných poskytnutých služeb a celkovou cenou za provedení Díla. Faktury jsou Klientovi zasílány elektronicky na emailovou adresu Klienta, není-li stranami výslovně dohodnuto, že se faktury zasílají písemně.

7.6 Za okamžik úhrady Ceny díla se považuje okamžik připsání peněžité částky odpovídající Ceně díla na účet Zhotovitele.

7.7 Není-li v Cenové nabídce uvedeno jinak, cena Díla obsahuje běžné interní administrativní náklady Zhotovitele spojené s prováděním Díla, vyjma nákladů vzniklých v souvislosti s prováděním Díla dle pokynů Klienta nad rámec Cenové nabídky, zejména nákladů subdodavatelů Zhotovitele, nákladů na média, bankovní poplatky, překlady u externích překladatelů, kurýrní služby a náklady na cestování, případně ubytování při poskytování služeb mimo místo sídla nebo pobočky Zhotovitele.Pokud má předpokládaná výše konkrétního nákladu přesáhnout částku 3.000 Kč a není-li v Cenové nabídce uvedená částka odlišná, musí si Zhotovitel před vynaložením takového nákladu vyžádat jeho odsouhlasení Klientem.

7.8 Klient se vedle Ceny díla zavazuje uhradit Zhotoviteli také veškeré výše uvedené náklady spojené s poskytnutím služeb na základě vyúčtování spolu s vyúčtováním Ceny díla.

7.9 Klient bere výslovně na vědomí, že Zhotovitel uzavřením Smlouvy o dílo pro Klienta vyhradil část své kapacity a tuto kapacitu tedy nemůže využít pro plnění jiným zákazníkům. Není-li možné naplnit Smlouvu o dílo ze strany Zhotovitele z důvodu nespolupráce nebo rozhodnutí Klienta, je Zhotovitel oprávněn vyúčtovat Klientovi poplatek ve výši 5% z Ceny díla na paušální náhradu nákladů a ztrát dle výše uvedeného. Zhotovitel je oprávněn tento poplatek započíst oproti pohledávce Klienta na vrácení zaplacené části Ceny díla nebo zálohy na Cenu díla v případě, že by Zhotovitel byl povinen vrátit Klientovi poskytnuté plnění z důvodu odstoupení od smlouvy. Nárok Zhotovitele na zaplacení Ceny díla dle ustanovení § 2613 Občanského zákoníku není zaplacením poplatku dotčeno. Zhotovitel je současně oprávněn přerušit provádění Díla do doby pominutí důvodů bránících Zhotoviteli v provádění Díla dle výše uvedeného a /nebo odstoupit od smlouvy.

8. Provedení Díla, povinnosti Zhotovitele a Klienta

8.1 Zhotovitel zhotoví a dokončí Dílo v rozsahu a v termínech stanovených Smlouvou o dílo a dokončené Dílo předá Klientovi.

8.2 Zhotovitel vynaloží při provádění Díla náležitou péči, důkladnost a kvalifikaci, kterou lze očekávat od příslušně kvalifikovaného a kompetentního zhotovitele, který má zkušenosti s prováděním díla podobného charakteru a rozsahu. Zhotovitel zajistí splnění uvedených nároků také u svých subdodavatelů.

8.3 Zhotovitel se seznámí s Dokumentací klienta. Pokud se v průběhu provádění Díla objeví potřeba získání dalších dokumentů, rozhodnutí, povolení, stanovisek či vyjádření nutných k provádění Díla, Klient je povinen je zajistit a předat Zhotoviteli; náklady Klienta s tím spojené (včetně případných poplatků) nese výlučně Klient. O dobu, po kterou Zhotovitel nemůže pokračovat v provádění Díla z důvodu potřeby doplnění Dokumentace, se prodlužují lhůty k plnění dle čl. 8.9. těchto Obchodních podmínek.

8.4 Klient je povinen v souvislosti s prováděním Díla spolupracovat se Zhotovitelem a poskytnout mu veškeré nezbytné informace, které mohou být vyžádány v rámci provádění Díla.

8.5 Klient je dále povinen umožnit Zhotoviteli řádné provádění Díla.

8.6 Klient nabývá vlastnictví k Dílu okamžikem úplného zaplacení Ceny díla Zhotoviteli.

8.7 Klient je výlučně odpovědný za zapracování a řádnou realizaci technických řešení určených Zhotovitelem v Díle.

8.8 Zhotovitel neodpovídá za jakékoliv vady, chyby či nedostatky Díla, vzniklé v důsledku vad, chyb či nedostatků Dokumentace, vyjma případu, že taková vada, chyba či nedostatek měla být Zhotovitelem rozpoznána při vynaložení odborné péče.

8.9 Klient je povinen poskytnout Zhotoviteli k provedení Díla součinnost, zejména poskytnout Zhotoviteli Dokumentaci bez zbytečného odkladu od požadavku Zhotovitele. Klient bere na vědomí a souhlasí s tím, že termíny plnění ve Smlouvě o dílo a Cena díla vychází z předpokladu, že Klient bude Zhotoviteli poskytovat požadovanou součinnost, plnit jiné své povinnosti dle Smlouvy o dílo řádně a včas a že se během provádění Díla Zhotovitel nesetká s jakýmikoli neočekávanými problémy na straně Klienta. O dobu prodlení Klienta či trvání neočekávané okolnosti dle předchozí věty, se prodlužují sjednané lhůty pro poskytnutí plnění ze strany Zhotovitele.

8.10 Klient je povinen bezodkladně informovat Zhotovitele o všech změnách ve skutečnostech souvisejících s prováděním Díla, které by mohly ovlivnit provádění Díla nebo jeho výsledek.

8.11 Pokud v důsledku neposkytnutí či prodlení v poskytnutí součinnosti nebo informací Zhotoviteli Klientem nebo jejich pozdního poskytnutí vzniknou dodatečné náklady v podobě sankcí, poplatků nebo vyšších nákladů oproti řádnému stavu, zavazuje se Klient takové náklady Zhotoviteli uhradit do deseti (10) dnů od jejich uplatnění Zhotovitelem.

8.12 Neposkytnutí součinnosti nebo jakýchkoli nutných informací Klientem vylučuje odpovědnost Zhotovitele za vzniklé škody. Neposkytnutí nezbytné součinnosti nebo nutných informací Klientem dále opravňuje Zhotovitele k přerušení provádění Díla a / nebo odstoupení od smlouvy a Zhotovitel v takovém případě neodpovídá za škody způsobené takovým přerušením provádění Díla či odstoupením od smlouvy.

8.13 Zhotovitel neodpovídá za vady, chyby či nedostatky Dokumentace. Jakékoliv náklady vzniklé při odstraňování vad, chyb, nedostatků či pochybení v Dokumentaci a změny Díla takovými vadami, chybami, nedostatky či pochybeními způsobené, ponese výlučně Klient.

9. Předání díla

9.1 Zhotovitel splní svou povinnost provést Dílo, když je Dílo řádně dokončeno (tj. nevykazuje závažné vady a nedodělky definované v čl. 9.5) a předáno Klientovi a jsou splněny následující podmínky: (i) Dílo bylo provedeno v rozsahu dle Smlouvy o dílo, (ii) Dílo je opatřeno autorizačním razítkem, pokud je Dílem statický posudek či jiné Dílo, které má být opatřeno autorizačním razítkem Zhotovitele, (iii), Dílo bylo předáno jak v listinné formě v jednom (1) vyhotovení, tak i elektronicky ve formátu pdf a dwg.

9.2 Elektronická podoba Díla bez autorizačního razítka bude Klientovi předána podle jeho typu prostřednictvím emailu nebo nahráním na server nebo URL adresu, byly-li specifikovány v Cenové nabídce, a to dle volby Zhotovitele; elektronická podoba Díla bude předána okamžikem jejího odeslání na E-mailovou adresu Klienta nebo okamžikem jejího nahrání na server nebo URL adresu, byl-li server nebo URL adresa specifikovány v Cenové nabídce.

9.3 Listinná nebo elektronická podoba Díla opatřená autorizačním razítkem, pokud je Dílem statický posudek či jiné Dílo, které má být opatřeno autorizačním razítkem Zhotovitele, bude Klientovi předána po úplném zaplacení Ceny díla včetně všech nákladů a případných sankcí.

9.4 Pokud bude Klient požadovat vydání také dalších podkladů nad rámec smluveného Díla, je Zhotovitel oprávněn Klientovi vyúčtovat čas strávený při vyhotovení takových podkladů jako Změn dle čl. 12.

9.5 Klient není povinen převzít Dílo pouze v případě, že nebude obsahovat náležitosti stanovené obecně závaznými právními předpisy ("Závažné vady a nedodělky"). Klient však není oprávněn posuzovat věcnou správnost Díla a pro takové posouzení odmítnout Dílo převzít.

9.6 K předání a převzetí listinné nebo elektronické podoby Díla dojde (i) na základě výzvy Zhotovitele nejpozději pět (5) dnů před plánovaným termínem předání, přičemž o předání a převzetí Díla bude sepsán předávací protokol ("Předávací protokol"), který bude podepsán Klientem a Zhotovitelem; součástí Předávacího protokolu bude soupis případných zjištěných vad a nedodělků Díla; Předávací protokol může být nahrazen podpisem Klienta na Díle v listinné podobě nebo (ii) uplynutím doby deseti (10) dnů od odeslání Díla Zhotovitelem na adresu Klienta prostřednictvím poskytovatele zasílatelských služeb; v takové případě je Předávací protokol nahrazen potvrzením o podání zásilky k odeslání na adresu Klienta vystavené zasílatelem.

9.7 Pokud Zhotovitel neodstraní Závažné vady a nedodělky nejpozději do patnácti (15) dnů od podpisu Předávacího protokolu, nebude-li v Předávacím protokolu stanovena lhůta delší, nebude Dílo považováno za řádně dokončené a Klient bude oprávněn pozdržet uhrazení konečné faktury vystavené Zhotovitelem do doby odstranění těchto Závažných vad a nedodělků.

10 Reklamace

10.1 Klient je povinen bez zbytečného odkladu po předání Díla provést jeho kontrolu a písemně oznámit Zhotoviteli jakékoli zjištěné vady, a to nejpozději do 30 dnů ode dne, kdy vadné plnění zjistil nebo při řádné péči mohl zjistit. V případě, že Klient vadu v uvedené lhůtě Zhotoviteli neoznámí, právo Klienta z vadného plnění zaniká. Zhotovitel oznámenou vadu bez zbytečného odkladu prověří a případě, že dojde k závěru, že je reklamace oprávněná, zajistí dle své volby opravu Díla nebo poskytne Klienti náhradní dílo, případně poskytne Klientovi přiměřenou slevu.

11. Nakládání s Dílem

11.1 Klient je oprávněn používat Dílo a podklady získané v souvislosti s Dílem pro svou interní potřebu nebo pro potřebu organizace, pro niž bylo Dílo provedeno, jinak také pro obvyklou potřebu v souladu s povahou Díla. Jakékoli zveřejňování nebo šíření Díla a podkladů bez předchozího písemného souhlasu Poskytovatele je zakázáno, ledaže zveřejnění a šíření Díla vyplývá přímo z jeho podstaty.

12. Změny Díla a jeho rozsahu

12.1 K jakýmkoli změnám Smlouvy o dílo může dojít jen na základě dohody Smluvních stran způsobem uvedeným níže.

12.2 K rozšíření rozsahu Díla nebo objednání dalších činností nebo služeb ("Změny") může dojít na základě požadavku Klienta nebo návrhu Zhotovitele na provedení činnosti nebo služby, která není zahrnuta v Cenové nabídce, a to písemně, ústně, telefonicky nebo emailem. Změny se považují za dohodnuté okamžikem potvrzení nabídky Zhotovitele na Změny včetně stanovené ceny za tyto Změny vyhotovené Zhotovitelem ze strany Klienta.

12.3 V případě, že k návrhu na Změny v rozsahu Díla dochází telefonicky, Klient a Zhotovitel se v souladu s § 1757 odst. 2 Občanského zákoníku dohodli, že následné potvrzení Zhotovitele zachycuje věrně obsah ujednání o Změnách, ledaže Klient ihned, nejpozději do 48 hodin po doručení potvrzení Zhotovitelem toto potvrzení o Změnách pro odchylky v dohodě odmítne.

12.4 Zhotovitel bezodkladně zapracuje do Díla veškeré odsouhlasené Změny požadované Klientem s tím, že pokud bude mít jakákoliv Změna vliv na Cenu díla (tj. dojde ke změně Ceny díla o více než 1 %), bude Cena díla odpovídajícím způsobem upravena této výši. Pokud jakákoliv taková změna Díla požadovaná Klientem vyvolá změnu jakéhokoliv povolení či souhlasu, bude taková změna povolení a souhlasu zajištěna Klientem na vlastní náklady, kdy Klient bude postup úzce konzultovat se Zhotovitelem.

12.5 Při výpočtu ceny za Změny bude Zhotovitel postupovat výhradně dle článku 12.9. těchto Obchodních podmínek.

12.6 Dohody o ceně Změn musí být dosaženo před tím, než budou příslušné práce zahájeny. Nebude-li cena Změn Klientem odsouhlasena, není Zhotovitel povinen Změny provést.

12.7 V případě, že Klient a Zhotovitel dosáhnou dohody o ceně Změn, termínech plnění a ostatních bodech navrhovaných Změn, Klient zašle Zhotoviteli písemný pokyn nebo objednávku na Změny. Dohoda Smluvních stran dle tohoto článku se stává dodatkem ke Smlouvě o dílo.

12.8 Pro kalkulaci ceny Změn se přednostně použijí buď (i) jednotkové ceny Zhotovitele uvedené v Cenové nabídce, byly-li již takové ceny v Cenové nabídce zahrnuty, nebo (ii) hodinová sazba ve výši 2000 Kč bez DPH. Není-li dohodnuto jinak, bude cena účtována za každou započatou desetinu hodiny vynaloženého času.

12.9 Zhotovitel uplatní nárok na úhradu Změn společně s Cenou díla v konečné faktuře, příp. dodatečně, budou-li Změny provedeny až po vystavení daňového dokladu na úhradu Ceny díla.

13. Smluvní pokuty

13.1 Smluvní strany se dohodly, že:

Zhotovitel zaplatí Klientovi smluvní pokutu, pokud Zhotovitel:

a) je v prodlení s dokončením Díla Klientovi oproti termínu dle článku 5 Obchodních podmínek Smlouvy o více než 30 dnů, přičemž smluvní pokuta v takovém případě činí 0,01 % z Ceny díla za každý započatý den prodlení.

Klient zaplatí Zhotoviteli smluvní pokutu, pokud Klient:

a) je v prodlení se zaplacením kterékoli částky vyúčtované Zhotovitelem Klientovi, přičemž smluvní pokuta v takovém případě činí 0,05 % z dlužné částky za každý započatý den prodlení.

14. Pojištění Zhotovitele

14.1 Zhotovitel potvrzuje, že má sjednanou platnou a účinnou pojistnou smlouvu, která zahrnuje: (i) pojištění profesní odpovědnosti Zhotovitele za škodu s limitem pojistného plnění alespoň ve výši 20 000 000 Kč (dále jen "Pojistná smlouva").

15. Postoupení

15.1 Zhotovitel je oprávněn postoupit nebo jiným způsobem převést třetí osobě jakákoli práva a/nebo povinnosti vyplývající mu ze Smlouvy o dílo nebo v souvislosti s ní.

15.2 Zhotovitel je oprávněn zadat provedení části Díla nebo jakékoliv své činnosti na Díle svým subdodavatelům. O osobě subdodavatele bude informovat na vyžádání Klienta. Zadání části prací Zhotovitele k provedení subdodavatelům dle předchozí věty však žádným způsobem nezbavuje Zhotovitele jeho odpovědnosti za řádné provedení a předání Díla Klientovi v souladu s podmínkami Smlouvy dílo.

16. Vyšší moc, ukončení Smlouvy

16.1 Žádná ze Smluvních stran neporušuje své závazky ze Smlouvy o dílo, pokud neplnění těchto závazků vyplývá přímo z jedné nebo více překážek vzniklých nezávisle na vůli Smluvních stran z důvodu Vyšší moci. Strana dovolávající se vzniku případu Vyšší moci je povinna učinit veškerá rozumná opatření k tomu, aby omezila účinek překážky nebo události, jíž se dovolala v plnění svých smluvních povinností, a bez zbytečného odkladu druhou Stranu informovat o takovéto překážce nebo události.

16.2 Jestliže se během provádění Díla vyskytne některý z případů Vyšší moci, bude Zhotovitel oprávněn prodloužit termín provedení Díla a termín pro splnění svých dalších závazků dle této Smlouvy o dobu, po kterou daný případ Vyšší moci trval, případně o takovou dobu, která případu Vyšší moci přiměřeně odpovídá.

16.3 Vedle ostatních případů výslovně uvedených v těchto Obchodních podmínkách je Klient oprávněn od Smlouvy o dílo odstoupit písemným oznámením o odstoupení účinným okamžikem jeho doručení Zhotoviteli v případě podstatného porušení Smlouvy o dílo Zhotovitelem, jestliže

a) Zhotovitel neodstraní podstatné vady Díla ani po písemném upozornění Klienta ve lhůtě třicet (30) dnů od doručení tohoto upozornění;

b) bude-li Zhotovitel v prodlení s dokončením Díla, a to o více než o třicet (30) dnů; a/nebo

c) bude-li Cena díla navýšena jiným způsobem než v souladu s podmínkami Smlouvy o dílo.

16.4 Klient je oprávněn od Smlouvy o dílo odstoupit písemným oznámením o odstoupení účinným okamžikem jeho doručení Zhotoviteli, bylo-li vůči Zhotoviteli zahájeno insolvenční řízení anebo byl-li prohlášen úpadek Zhotovitele.

16.5 Vedle ostatních případů výslovně uvedených v těchto Obchodních podmínkách je Zhotovitel oprávněn od Smlouvy o dílo odstoupit písemným oznámením o odstoupení účinným okamžikem jeho doručení Klientovi v případě podstatného porušení této Smlouvy Klientem, zejména jestliže

a) Klient je v prodlení s úhradou zálohové faktury po dobu delší deseti (10) dnů;

b) bude-li Klient v prodlení s předáním Dokumentace či poskytnutí součinnosti po dobu delší deseti (10) dnů a/nebo

c) bude-li Klient mařit provedení Díla zejména tím, že neposkytne Zhotoviteli potřebnou součinnost, a tento stav nenapraví ani do deseti (10) dnů od upozornění Zhotovitelem.

16.6 Zhotovitel je oprávněn od této Smlouvy odstoupit písemným oznámením o odstoupení účinným okamžikem jeho doručení Klientovi, bylo-li vůči Klientovi zahájeno insolvenční řízení anebo byl-li prohlášen úpadek Klienta.

16.7 Dílo provedené Zhotovitelem je s ohledem na jeho povahu vždy přizpůsobené osobním potřebám Klienta a prováděné podle požadavků Klienta. V souladu s ustanovením § 1837 písm. d) Občanského zákoníku není Klient oprávněn od Smlouvy o dílo ve lhůtě 14 dnů dle § 1829 odst. 1 Občanského zákoníku.

17. Dodatky a změny Smlouvy

17.1 Smlouvu o dílo lze měnit nebo doplňovat pouze písemně.

18. Komunikace mezi Smluvními stranami

18.1 Není-li v jednotlivých ustanoveních těchto Obchodních podmínek výslovně stanoveno jinak, může být veškerá korespondence, výzvy či oznámení, které mají být dle Smlouvy o dílo učiněny a doručeny Smluvním stranám, zaslány prostřednictvím elektronické komunikace (emailem, datovou schránkou), dopisem, kurýrem nebo doručeny osobně.

18.2 Odkazuje-li se ve Obchodních podmínkách na písemnou formu jednání, má se za to, že tato forma je splněna, je-li k danému jednání připojen podpis jednající osoby na listině anebo v případě jednání učiněného v elektronické formě umožňující zachycení obsahu jednání a určení jednající osoby, přičemž pro účely Smlouvy o dílo se považuje tato podmínka za splněnou v případě e-mailové zprávy zaslané z e-mailové adresy Zhotovitele a e-mailové adresy Klienta, která je Stranám známá.

18.3 Pokud Klient neoznámí Zhotoviteli písemně jinou adresu, bude veškerá korespondence, výzvy či oznámení určené Klientovi zasílány na adresu Klienta, ze které byla odeslána Akceptace Zhotoviteli.

18.4 Pokud Zhotovitel neoznámí Klientovi písemně jinou adresu, bude veškerá korespondence, výzvy či oznámení určené Zhotoviteli zasílána na následující adresy:

Michna&Perháč s.r.o., Lidická 700/19, Veveří, 602 00 Brno

e-mail: info@mpce.cz

18.5 Jakákoli korespondence, výzvy či oznámení jsou považovány za řádně doručené (i) v případě, že budou zasílány doporučenou poštou – dnem doručení potvrzeným na doručence, jinak desátý (10.) den po odeslání na příslušnou adresu, (ii) v případě kurýra – druhý (2.) den po předání zásilky kurýrní službě a (iii) v případě osobního doručení – okamžikem převzetí nebo okamžikem, kdy adresát převzetí odmítl, (iv) v případě datové schránky - dnem vyznačeným na dodejce či desátý den po doručení, (vi) v případě e-mailu - v okamžiku odeslání na shora uvedené e-mailové adresy.

19. Ochrana osobních údajů

19.1 V souvislosti s uzavřením Smlouvy o dílo poskytuje Klient Zhotoviteli údaje nutné k jejímu uzavření a provádění Díla na jejím základě. Zhotovitel se zavazuje nakládat s údaji v souladu se Zákonem na ochranu osobních údajů a s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95//46/ES (dále jen "GDPR").

19.2 Zpracování údajů je nezbytné pro splnění Smlouvy o dílo, jejíž smluvní stranou je Klient, nebo pro provedení opatření přijatých před uzavřením Smlouvy o dílo na žádost Klienta. Po ukončení Smlouvy o dílo zpracovává Zhotovitel údaje na základě svých oprávněných zájmů dle čl. 6 odst. 1 písm. f) GDPR.

19.3 Údaje může zpracovávat Zhotovitel manuálně nebo automaticky, v elektronické i listinné podobě. Zhotovitel údaje shromažďuje a zpracovává sám.

19.4 Zhotovitel je oprávněn zpracovávat Údaje pro účely provádění Díla dle Smlouvy o dílo na základě svého oprávněného zájmu.

19.5 Klient má právo po Zhotoviteli:

a) požadovat přístup k údajům, které jsou o něm zpracovávány;

b) požadovat opravu údajů, které o něm Zhotovitel zpracovává, pokud jsou nepřesné;

c) požadovat v určitých případech výmaz údajů;

d) požadovat v určitých případech omezení zpracování údajů;

e) získat údaje, které se jej týkají, ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu, a má právo předat tyto údaje jinému správci; a

f) vznést námitku proti zpracování údajů z důvodů týkajících se jeho konkrétní situace.

19.6 Po případném obdržení žádosti bude Klient informován o přijatých opatřeních do jednoho měsíce ode dne obdržení žádosti.

19.7 Pokud Zhotovitel nepřijme Klientem požadované opatření, je povinen jej informovat nejpozději do jednoho měsíce od přijetí žádosti o důvodech nepřijetí opatření.

19.8 Zhotovitel není povinen vždy žádosti vyhovět. Bude tomu tak zejména, bude-li žádost zjevně nedůvodná nebo nepřiměřená. V takových případech je Zhotovitel oprávněn po Klientovi žádat přiměřený poplatek zohledňující administrativní náklady spojené s poskytnutím požadovaných informací nebo odmítnout žádosti vyhovět.

19.9 Pokud dojde v průběhu trvání Smlouvy o dílo ke změně údajů, je Klient povinen tuto změnu oznámit Zhotoviteli prostřednictvím e-mailu na adresu info@mpce.cz, a to bez zbytečného odkladu, nejpozději však do sedmi (7) dnů ode dne změny údajů. V případě, že se Zhotovitel dozví o porušení této povinnosti, vyzve Klienta, aby v dodatečné lhůtě, která nesmí být kratší než pět (5) dnů, tuto povinnost splnil. Nesplní-li Klient tuto povinnost ani v dodatečné lhůtě, je Zhotovitel oprávněn přerušit provádění Díla.

20. Závěrečná ustanovení

20.1 Znění těchto Obchodních podmínek může Zhotovitel měnit či doplňovat. Změny Obchodních podmínek je Zhotovitel povinen Klientovi oznámit nejméně 14 dní před tím, než změna nabude účinnosti. Oznámení dle předchozí věty může být Zhotovitelem učiněno elektronickou formou (e-mailem, datovou zprávou apod.). Klient je oprávněn ve lhůtě 10 dnů od obdržení oznámení o změně Obchodních podmínek změnu odmítnout. Pokud Klient změnu Obchodních podmínek ve stanovené lhůtě neodmítne, platí, že s danou změnou souhlasí.

20.2 Je-li některé ustanovení Obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné nebo nevykonatelné, nebo se takovým stane, namísto dotčených ustanovení nastoupí takové zákonné ustanovení, jehož či jejichž smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností, neúčinností nebo nevykonatelnosti jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.

20.3 Stížnosti Klientů – spotřebitelů (tj. Klientů, kteří jsou v postavení spotřebitele ve smyslu § 419 Občanského zákoníku) mohou být uplatněny vůči Zhotoviteli písemně, a to na adrese sídla Zhotovitele nebo na e-mailové adrese Zhotovitele dle níže uvedeného. Spotřebitel má rovněž právo obrátit se se stížností na orgán státního dozoru. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy o dílo je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://www.coi.cz.

Kontaktní údaje Zhotovitele:

Michna&Perháč s.r.o., Lidická 700/19, Veveří, 602 00 Brno

e-mail: info@mpce.cz

tel: +420 724 910 830

V Brně dne 13.8.2024

Michna&Perháč s.r.o.

Michna&Perháč s.r.o.

Lidická 700/19, 602 00 Brno, Česká republika

info@mpce.cz